Recensie: Landing – Gerrit Sangers

Andere boeken auteur: De Morgendans, Michelle Welt, Het verlaten station
Uitgever: Aspekt | 2016
Genres: Novelle
Aantal pagina’s: 97
ISBN: 9789461539731
Uitgave: Paperback

‘Kom maar, je hoeft niet bang te zijn, niet meer. Ik zal jou door deze hel leiden die ze leven noemen want ik ben het leven. Ik ben jouw tovenares en ik zal je in mijn magie doen verdrinken, je doen vergeten wie je bent, wie je was. Ik zal je het verleden doen vergeten, je vader en je moeder, je zogenaamde vrienden en vriendinnen die uiteindelijk alleen maar om je lachten omdat je niet zo was als zij waren. Je moet opnieuw beginnen en ik zal je leiden.‘

Renke is een eenzame jongen. Hij wil niets liever dan zijn leven met iemand delen. Maar hij weet niet precies hoe. Dan ontmoet hij Virginie, een tovenares, die belooft Renke te helpen. Renke wil niets liever dan Virginie geloven, maar blijft sceptisch. Kan het waarheid worden wat ze zegt?

Het boek begint een beetje verwarrend doordat ik voor mijn gevoel middenin het verhaal viel. Gelukkig werd dit na enkele pagina’s meteen een stuk duidelijker en daardoor direct een stuk leuker om te lezen. Het verhaal over een eenzame jongen die een tovenares ontmoet om hem op weg te helpen met zijn leven klinkt heerlijk in de oren. Het zou naar mijn mening het boek meer recht hebben gedaan als het uit meer pagina’s zou bestaan. Er gebeurd erg veel in een korte tijd, waardoor ik het idee heb dat er details verloren gaan, die het verhaal meer kunnen versterken. Ik wil Gerrit Sangers bedanken voor het verstrekken van dit recensie-exemplaar.