Recensie: Verwoest Me – Deel 1,5 – De Touching Juliette Trilogie – Tahereh Mafi

verwoest-me

Ik heb de reputatie opgebouwd van een koud, gevoelloos monster dat voor niets of niemand bang is en nergens om geeft. Maar dit alles is vreselijk misleidend. Want in werkelijkheid ben ik niet veel meer dan een lafaard.

Terug op de basis van Sector 45 is Warner, de meedogenloze leider van Sector 45, aan het herstellen van zijn bijna dodelijke schotwond. Na de ontsnapping van Juliette, Adam en Kenji moet hij er alles aan doen om zijn gezag terug te krijgen en de beginnende opstand onder de bewoners van Sector 45 te onderdrukken. Maar zijn obsessie voor Juliette wordt met de dag groter en het wordt zijn hoogste prioriteit om haar te vinden. Als Warners vader, de opperbevelhebber van Het Herstel, op de basis arriveert om de fouten van zijn zoon te corrigeren, wordt duidelijk dat hij hele andere plannen heeft voor Juliette. Plannen die Warner simpelweg niet kan toestaan.

Het fascinerende en alles onthullende boek Verwoest Me is deel 1,5 uit de Touching Juliette-trilogie. Het speelt zich af na Vrees me en voor Breek me en wordt volledig verteld vanuit het perspectief van Warner.

Warner voelt zich belabberd. Hij heeft flinke last van de schotwond en moet zijn arm zelfs in een mitella houden. Terwijl hij zich alles behalve fit voelt moet hij zorgen dat zijn mannen daar geen lucht van krijgen. Er zijn er namelijk genoeg die misbruik van de situatie zouden willen maken en zelf een greep naar zijn machtspositie willen doen. Terwijl hij probeert de schade te beperken van de ontsnapping van Juliette, Adam en Kenji en zo snel mogelijk probeert op te knappen, verschijnt het hoofd van Het Herstel in zijn Sector. Zijn eigen vader.

Zijn vader heeft nog wredere manieren van regeren en past deze ook erg graag toe. Terwijl Warner door zijn vader onder de voet gelopen wordt probeert hij Juliette te vinden. Zal hij haar vinden en ervoor kunnen zorgen dat zijn vader zijn eigen plannen niet uitvoert?

Dit tussendeel is het zeker waard om gelezen te worden. Ik zelf ben heel anders over Warner gaan denken en kreeg zelfs een beetje medelijden met hem. Ik kijk nu ook anders tegen hem aan als ik over hem lees. Wanneer je dit boek niet zou lezen en door zou gaan met Breek me, zou je je af kunnen gaan vragen wat er nu met Warner is en wat hij aan het plannen is omdat het verhaal weer verder gaat met Juliette. Tenminste dat zou ik mij echt afvragen. Buiten het feit dat je dus meer te weten komt over Warner is het ook gewoon een erg leuk en verrassend deel om te lezen en raad het dus zeker aan!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorize en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Recensie: Verwoest Me – Deel 1,5 – De Touching Juliette Trilogie – Tahereh Mafi

1. Carina zegt: