Recensie: Hasta La Vista – Judith Visser

9200000009921452

Het is zomer en de zestienjarige Milla wil niets liever dan met haar vriendinnen op vakantie, maar haar ouders vinden haar nog te jong. Ze moet per se mee naar weer zo’n suf hotel in Spanje. Gelukkig mag haar beste vriendin Claire mee, dan wordt het misschien nog wel wat. De meiden vervelen zich stierlijk, totdat ze de negentienjarige Max leren kennen, die samen met een groep vrienden uitbundig aan het feesten is. Milla en Claire komen echter terecht in een gruwelijke nachtmerrie. Eenmaal terug in Nederland zint Milla op wraak…

Milla heeft de ouders van haar beste vriendin Claire zover gekregen dat ze mee mag met haar en haar ouders naar Spanje. De ouders van Claire zijn altijd erg bezorgt, waardoor ze niet veel dingen mag. De ouders van Milla zijn wat soepeler. Claire is dan ook erg blij dat er een stuk minder streng op haar word gelet. Al helemaal nu ze op het strand zo’n leuke cutie van een jongen heeft leren kennen. Hij heet Max en komt uit Nederland. Daar woont Milla sinds een aantal jaar ook. Voorheen woonde ze net als Claire in London.
Bijna elke dag zien ze Max en zijn vrienden op het strand. Claire is helemaal weg van Max en stemt dan ook heel graag in wanneer hij haar uitnodigt voor een boottochtje. Maar dat ziet Milla niet zitten en ze besluiten dan ook om niet te gaan.

Wanneer Milla op Claire zit te wachten blijkt dat Claire er stiekem tussenuit is geglipt om alsnog naar het boottochtje te gaan. Net wanneer Milla zich zorgen begint te maken omdat het inmiddels wel erg laat is geworden komt Claire terug. Milla schrikt zich kapot zodra ze haar beste vriendin uit de lift ziet stappen.

Wat is er in hemelsnaam gebeurd?

Ik vond het een erg spannend verhaal. En stiekem ook een beetje eng. Dit boek had ik speciaal meegenomen op vakantie omdat ik toevallig ook naar Spanje ging. En laat ik nu net in dezelfde kamer zijn gaan slapen als Milla en Claire, nummer 506. Dat vond ik wel erg toevallig om te lezen.

Buiten dat vond ik het super van Milla dat ze voor haar vriendin opkomt en besluit op een hele gruwelijke manier wraak te nemen. Wanneer ze bijna haar hele wraakplan heeft uitgevoerd krijgt het verhaal een behoorlijk verrassende wending waarbij ik meteen met een gevoel van; OW NEE!!! Kwam te zitten. Net als Milla kon ik niet geloven dat er misschien wel heel iets anders was gebeurd.

Het verhaal bracht mij enorm van mijn stuk. Ik ben dan ook heel erg benieuwd naar het vervolg.