Recensie: Stilte van de Hel – Deel 1 – Cody McFayden

Deel 1

Deel 1:
Smoky Barrett is een jonge, maar ervaren FBI-agente die de leiding heeft over CASMIRC, een speciale eenheid die zich bezighoudt met onderzoek naar seriemoordenaars. Zij is tijdelijk met verlof nadat haar man en dochtertje zijn vermoord door de man achter wie zij aanzat. Met behulp van een psychiater probeert Smoky dit trauma te verwerken, maar zij heeft nog een lange weg te gaan. Dan wordt het ontzielde lichaam gevonden van Annie, Smoky’s beste vriendin van vroeger. Smoky neemt de moordzaak op zich en ontfermd zich tegelijkertijd over Annies tienjarige dochter Bonnie. Wanneer de moordenaar contact met Smoky opneemt wordt de zaak nog persoonlijker. Hij beweert de afstammeling te zijn van Jack the Ripper en daagt Smoky uit hem tegen te houden voordat er nog meer doden vallen.

In het begin was het even wennen aan de manier van lezen. Dit vond ik voornamelijk omdat je meteen een gedachte of een telefoon gesprek las, maar nog niet het idee had, van wie deze gedachte of het gesprek nu afkwam. Maar dat veranderd al gauw en al snel kan je je helemaal verplaatsen in Smoky. en haar teamleden. Doordat ieder persoon in het boek een eigen identiteit heeft herken je meteen aan de manier van praten over wie je op dat moment aan het lezen bent. Het verhaal wordt heel goed opgebouwd en zo goed beschreven dat het net lijkt of je zelf deelneemt. Het is erg lastig om het boek weg te leggen.