Recensie: Het Gezicht van de Dood – Deel 2 – Cody McFayden

deel 2

Deel 2
‘Ik wil met Smoky Barrett spreken of ik maak mezelf van kant.’
Het meisje is zestien jaar oud. Ze heet Sarah, bevindt zich op de plaats delict van een gruwelijke, drievoudige moord en houdt een pistool tegen haar hoofd gedrukt. Ze beweert tegenover de politie dat ‘de Vreemdeling’ haar adoptiegezin heeft vermoord. Dat hij haar al haar hele leven achtervolgt en iedereen vermoord van wie ze houdt. En dat niemand haar gelooft. En dat klopt, niemand gelooft haar. Tot nu toe. Special agent Smoky Barrett heeft de leiding over CASMIRC, een speciale FBI-eenheid die zich bezighoudt met het opsporen van seriemoordenaars. Het team is door haar persoonlijk samengesteld uit de beste specialisten uit de misdaadbestrijding. Ze zijn net zo geobsedeerd en vasthoudend als de psychopaten op wie zij jacht maken. En deze zaak zal het uiterste van hen vergen. Want een nieuwe, wrede, dubbele moord toont aan dat deze seriemoordenaar op een missie is en verdergaat dan welke moordenaar ook.

Ook dit tweede boek is zó spanend. De rillingen gaan vanzelf over je lijf lopen naarmate je het boek steeds verder leest. Het sleurt je meteen mee in een zenuwslopend onderzoek waarvan je de uitkomst niet anders te weten kan komen dan door het boek helemaal uit te lezen