Recensie: Clockwork Princess – book tree – The Infernal Devices Trilogy – Cassandra Clare

Andere boeken auteur:
The Mortal Instruments (en), De Kronieken van de Onderwereld (nl)
Margaret K. McElderry Books | 2013 (en), Moon | 2015 (nl)
Fantasy, Romantiek, Young Adult
 592 (en), 512 (nl)
9781442485419 (en), 9789048826957 (nl)

Tessa Gray should be happy – aren’t all brides be happy? Yet as she prepares for her wedding , a net of shadows begins to tighten around the Shaduwhunters of the London Institute. A new demon appears, one linked by the blood and secrecy to Mortmain, the man who plans to use his army of pitiless automatons, the Infernal Devices, to destrou the Shadowhunters. Mortmain needs onlu ne last item to complete his plan. He needs Tessa. And Jem and Will, the boys who lay equel to claim to Tessa’s heart, will do anything to save her.
Jem en Tessa zijn verloofd. Terwijl zij plannen maken voor hun huwelijk koopt Mortmain alle drugs in de stad op. Deze drugs heeft Jem nodig om te blijven leven. Doordat Mortmain alle drugs opkoopt is het steeds lastiger voor Will om aan deze drugs te komen. Dan doet Mortmain Tessa een aanbod: een volle doos drugs voor Jem, in ruil voor haar. Jem verbied Tessa de drugs te ruilen voor hem. Hij wilt de tijd die hij nog heeft met haar doorbrengen.
Tijdens een verrassingsaanval op het Instituut word Tessa alsnog ontvoerd door Mortmain. Terwijl hij haar gevangen houd verteld hij haar beetje bij beetje waarvoor ze daar is. Hij wil haar kracht gebruiken om zijn eigen vader weer te zien. Maar waarom? Wat wil hij zo graag aan zijn vader vragen? Mortmain belooft een doos drugs naar Jem toe te sturen als ze dit ene ding voor hem doet. Hij wil alleen maar praten. Met veel tegenzin veranderd Tessa in zijn vader. Wanneer ze ontdekt waar hij op dat moment op doelt, probeert ze terug te veranderen. Maar het personage van Mortmains vader is te sterk en ze verliest haar bewust zijn. Wanneer ze bij komt is Mortmain tevreden, hij heeft alles wat hij nodig heeft om zijn plan uit te voeren.
Ondertussen heeft Will de hulp van Magnes Bane ingeschakeld. Samen met Henry werken ze aan een portal om zo van de ene plek naar een andere plek te teleporteren. Als Will erachter komt waar Mortmain Tessa vasthoud, licht hij Charlotte direct in en gaat achter haar aan. Charlotte probeer t hulp te vragen aan de leden van De Raad, maar haar verhaal word niet geloofd. Samen met wat Stille Broeders staan ze er alleen voor. Ze zullen zich moeten voorbereiden op het ergste.
Wanneer ze zich hebben omgekleed in hun gevechtstenue en iedereen bewapend is verzamelen ze zich bij Henry’s uitvinding, De portal.
Terwijl ze niet weten wat er aan de andere kant van de Portal op hen wacht stappen ze erdoorheen om Mortmain voor eens en voor altijd te stoppen en hopelijk Tessa te redden. Gaat het ze lukken?Het 3de en tegelijk het laatste deel van de trilogie is een echte page-turner. Alle onbeantwoorde vragen worden geleidelijk aan door het gehele boek beantwoord. De dingen die je dacht te weten blijken toch anders in elkaar te zitten dan dat je waarschijnlijk in eerste instantie dacht. Dit maakt het laatste deel zo ongelofelijk spannend! Het eindgevecht is dan ook een ware battle waar je je hart bij vast moet houden! Een adembenemend boek!

2 reacties op Recensie: Clockwork Princess – book tree – The Infernal Devices Trilogy – Cassandra Clare

1. Pingback: Recensie: Clockwork Prince – book two – The Infernal Devices Trilogy – Cassandra Clare | Daniëlle's Boekenhoek

2. Pingback: Recensie: Clockwork Angel – book one – The Infernal Devices Trilogy – Cassandra Clare | Daniëlle's Boekenhoek