Recensie: Clockwork Prince – book two – The Infernal Devices Trilogy – Cassandra Clare

Andere boeken auteur:
The Mortal Instruments (en), De Kronieken van de Onderwereld (nl)
Walker Books | 2012 (en), Moon | 2015 (nl)
Fantasy, Romantiek, Young Adult
 512 (en), 464 (nl)
9781406321333 (en), 9789048826933 (nl)

In the magical underworld of Victorian London, Tessa Gray finds her heart drawn more and more to Jem, while her longing for Will, despite his dark moods, continues to unsettle her. But something is changing in Will- the wall he has built around himself is crumbling. Could finding the Magister free Will from his secrets and give Tessa the answers to who she is and what she is born to do? As their search for the truth leads the three friends into peril, Tessa’s heart is increasingly torn, especially when one of their own betrays them.

Terwijl Tessa in het Instituut verblijft probeert ze de schaduwjagers zo goed mogelijk te helpen. Inmiddels weten ze dat De Magister zowel achter de schaduwjagers aanzit, maar ook achter Tessa. Maar wat wil hij van Tessa? Hoe meer Tessa te weten komt over de schaduwjagers en de wereld van demonen, weerwolven en vampiers, des te onzekerder ze wordt over wie of wat ze zelf is.
Ondertussen moet Charlotte zich verantwoorden tegenover De Raad. Zij twijfelen namelijk aan haar en vragen zich af of ze wel de juiste persoon is om het Instituut te leiden, naar aanleiding van een aanval van Mortmain. Terwijl Charlotte er alles aan doet om haar positie te behouden, probeert Will zelf achter de antwoorden te komen.
Wanneer hij de demon die hij verantwoordelijk acht voor de pijnen die hij met zich meedraagt eindelijk te pakken krijgt, blijkt dat hij al die jaren in een leugen heeft geloofd en dat Mortmain al een behoorlijke tijd bezig is met het tot stand brengen van zijn plan. De dreiging van de Klokwerkwezens wordt steeds groter. En wanneer ze horen dat hij ze met demonenenergie probeert te binden, beseffen ze dat dit wel eens een van de gevaarlijkste en laatste missies voor ze kan worden.
Dat blijkt wel wanneer Tessa erachter komt dat Mortmain, zelfs haar moeder erbij betrokken had. Haar moeder zou volgens hem een schaduwjager moeten zijn en hij liet een demon zich voordoen als haar vader. Zou dat haar unieke gave verklaren? Is zij daarom zo anders dan de rest?
Terwijl Will zich steeds meer afzondert, voelt Tessa zich steeds verder aangetrokken tot Jem. Maar is dat wel wat ze werkelijk wilt?

Deel 2 leest heerlijk verder waar deel 1 gebleven was. Daar waar het begin van deel 1 nogal wat lastig te volgen was had ik hier met het vervolg totaal geen probleem mee. Je beleeft heerlijk alle verhalen mee en valt van de ene verbazing in de andere. Zo wandel je voor je gevoel door het enorme Instituut waar je uiteindelijk een beetje de weg hebt leren te vinden en zo merk je hoe Tessa worstelt met haar gevoelens voor Jem en Will. Het boek is alles behalve een roman met een simpele driehoeksverhouding! Je kan niet stoppen met lezen, je wilt gewoon weten hoe het verder gaat.

2 reacties op Recensie: Clockwork Prince – book two – The Infernal Devices Trilogy – Cassandra Clare

1. Pingback: Recensie: Clockwork Angel – book one – The Infernal Devices Trilogy – Cassandra Clare | Daniëlle's Boekenhoek

2. Pingback: Recensie: Clockwork Princess – book tree – The Infernal Devices Trilogy – Cassandra Clare | Daniëlle's Boekenhoek